Més de 40 milions de persones juguen a Fortnite, el que ja s’ha consagrat com el videojoc de moda. Però això no és el sorprenent, el que més crida l’atenció és que gairebé la meitat són dones. Malauradament, aquest fet no és el normal: la indústria dels videojocs encara segueix sent principalment masculina. No obstant això, jocs com el d’Epic Games estan ajudant a que la situació canviï progressivament.
Per què Fortnite?
Gràcies a un estudi realitzat per Bloomberg hem pogut saber que Fortnite és un dels jocs més populars entre el públic femení. I sobretot des que està disponible en dispositius mòbils. El poder jugar al mòbil o la Tablet, plataformes populars entre les dones, fa que sigui un joc molt més accessible. No necessites tenir una consola o un ordinador gamer per poder jugar-ho.

Fortnite presenta a més un gran nombre de protagonistes femenins. Enfront dels dos personatges femenins que presenta l’últim Call of Duty dins dels seus 13 existents (amb forma humana), Fortnite presenta com a dones a 39 dels seus 111 personatges.
Aquest fet unit al fet que sigui un dels jocs més caricaturitzats, colorits i menys sagnants fa que les jugadores estiguin més reconegudes i identificades amb el joc. Tot això fa del joc de Epic un dels més igualitaris en termes de gènere. Una cosa que va començar de forma controvertida el popular joc de Blizzard, Overwatch.

L’esforç inclusiu que fa Fortnite respecte a altres jocs és realment notori. Matthew Kanterman, analista de Bloomberg, ho veu clar. ‘Els jocs sempre han tingut problemes amb la diversitat i la inclusió. Enfocar més enllà dels adolescents i els joves homes sempre va a fer créixer el pastís ‘.
Promocionant a les jugadores
Les jugadores professionals de Fortnite són cada vegada més i millors … i lògicament els equips s’adonen d’això. El conjunt coreà Gen.G ha fitxat fa res a Tina ‘TINARAES’ Pérez i Madison ‘Maddiesuun’ Mann. Van decidir comptar amb el duo per participar en el Fortnite Fall Skirmish que es va disputar a la TwitchCon fa res a San José (Califòrnia).
Jordan Sherman, el cap de patrocinis de l’equip, ho veu com una aposta segura. “Creiem que aquest duo podria ser la millor squad del món, sense importar el gènere. La decisió és competitiva, creiem que les dones poden competir contra qualsevol. Esperem que no siguem els últims a contractar dones per equips professionals, i creiem que hi haurà una onada de noies gamers en els jocs “.
A més d’incorporar al duo, Gen.G ha afegit a l’equip a Kristen ‘KittyPlays’ Valnicek com a cap d’iniciatives gaming de la companyia. KittyPlays és una de les jugadores professionals de Fortnite més reconegudes; va acabar tercera en el torneig Pro-Am amb la seva parella d’equip, l’actor Chandler Riggs.
Encara que ara sigui una jugadora reconeguda, KittyPlays també ha patit menyspreus en les partides només per ser dona. 10 segons va ser el que va trigar a insultar-un company de squad la primera vegada que va parlar per xat de veu en una partida. I el noi tenia 11 anys.
Al final de la partida ell li va demanar perdó i tot va acabar bé, però situacions com aquestes són les que viuen les jugadores constantment. Per KittyPlays, Fortnite té tres coses imprescindibles perquè un joc no només aculli jugadores femenines sinó perquè ajudi a que aquestes siguin acceptades: inversió en tot tipus de talents, persones influents entusiasmades amb el joc i una comunitat oberta a donar suport a les jugadores .
És clar que Fortnite està sembrant el precedent perquè molts altres jocs fomentin la igualtat de gènere. No obstant això, el procés és lent; canviar el sistema d’una indústria que durant anys ha estat principalment masculina és difícil … Però la cosa va per molt bon camí.
Font: esportsUnlocked
Imatge: Epic Games
Leave a Comment